למה כדאי לעשות קורס שיווק שותפים

למה כדאי לעשות קורס שיווק שותפים

שמעתם על הכנסה פסיבית באינטרנט? על שיווק שותפים? זה נראה לכם מדליק?

אם כן, השאלה הבאה שלכם היא בטח – איך מתחילים?

ראשית, אם עדיין לא קראתם את שני הפוסטים הקודמים בנושא "שיווק שותפים למתחילים", כדאי שתעשו זאת כאן ועכשיו:

שיווק שותפים למתחילים – המדריך המלא

שיווק שותפים למתחילים – צעדים ראשונים

בשני הפוסטים הנ"ל תמצאו המון מידע כמבוא והקדמה לכל עולם שיווק השותפים, וגם המלצה חמה להרשמה לקורס מוסמך ומוסדר בנושא.



למי מיועד פוסט זה?

  • למי שיש לו עניין ראשוני בעולם שיווק השותפים ותוהה האם כדאי לו לעשות קורס שיווק שותפים.
  • למי שכבר עושה את צעדיו הראשוניים כמשווק – אפילייט – ורוצה לדעת איפה יוכל לרכוש עוד כלים ושיטות

מה תלמדו בפוסט:

  • מה זה שיווק שותפים
  • למה כדאי ללמוד את התחום לפני שנכנסים אליו
  • מהם דרכי הלימוד האפשריות
  • איזה קורסים קיימים כיום בשוק הישראלי
  • קורסים ייעודיים לאתרי נישה

מה זה בכלל שיווק שותפים?

אם קראתם כבר את הפוסט הקודם – שיווק שותפים למתחילים – המדריך המלא – אתם מוזמנים לדלג לפרק הבא. אם לאו, או אם אתם רוצים לרענן את זכרונכם, להלן הסבר קצר לגבי שיווק שותפים. ובכן:

שיווק שותפים, ובאנגלית אפילייט מרקטינגAffiliate Marketing – הינה שיטת שיווק נפוצה ומקובלת מאוד ברשת האינטרנט, עבור כל סוגי המוצרים – הן מוצרים מוחשיים (מדיח כלים, ספר בישול, זוג נעלי ריצה) והן מוצרים דיגיטליים (תוכנה, אפליקציה). משווק השותפים הוא בעצם סוג של מתווך, הגוזר את הקופון שלו מכך שהוא מקשר באופן ישיר בין הלקוח המעוניין לרכוש מוצר מסוים לבין היצרן / המפיץ של המוצר.

שימו לב שבמשפט האחרון מופיעים למעשה ארבעת השחקנים המרכזיים בשיווק שותפים: לקוח, יצרן, מוצר ומשווק. להלן הסבר קצר לגבי כל אחד מהם, כולל שחקן חמישי שברוב המקרים, מהווה גם הוא חלק מהמשחק:

לקוח: אדם שמעוניין לרכוש מוצר מסוים. לדוגמא – אדם שמעוניין לרכוש נעלי ריצה.

יצרן (לפעמים גם נקרא – המפרסם)אדם או ארגון המייצרים או מפיצים את המוצר. לדוגמא – חברת נייקי, המייצרת מגוון נעלי ריצה, או חברת אמזון, המוכרת נעלי ריצה באמצעות אתר המסחר המפורסם שלה.

מוצרפריט מוחשי או דיגיטלי העומד למכירה. לדוגמא – נעלי ריצה.

משווק שותפים (אפילייט): אדם או ארגון הפועל כשותף של היצרן, ומסייע לו להפיץ את מוצריו ולמכור אותם ללקוחות פוטנציאליים, זאת בתמורה לעמלת מכירה.

רשת השותפים: השחקן החמישי במשחק. מדובר בחברה אשר מתווכת בין יצרנים לבין המשווקים (וכמובן גוזרת גם היא את הקופון שלה). במקום שכל יצרן יפנה לעשרות אלפי משווקים פוטנציאליים, וכל משווק יפנה לאלפי יצרנים בתחום אותו הוא משווק, רשת השותפים היא זו שבאמצעותה נוצר הקשר בין היצרן והמשווק. הסיבה שלא תמיד רשת השותפים היא חלק מהמשחק היא, שיש מקרים בהם היצרנים מאפשרים למשווקים ליצור עימם קשר ישיר, ללא תיווך של רשת שותפים. נרחיב על כך בהזדמנות אחרת.

משווק שותפים מתחיל – מעוניין שנסייע לך? – הצטרף לרשימת הדיוור שלנו וקבל טיפים ומאמרים בנושא אליך למייל

אז איך זה עובד? או במילים אחרות – איך מצליח המשווק לגייס לקוחות, לגרום להם לקנות את המוצרים, או לבצע כל פעולה אחרת עליה הוא מתוגמל באמצעות עמלה?



ובכן, משווק השותפים יודע היכן וכיצד למצוא ברחבי הרשת את פלח הלקוחות הרלוונטי, ודואג להפנות אליו את המידע לגבי המוצר שבו אותו לקוח מעוניין.

להלן מספר דוגמאות נפוצות לאפיקי "שיווק שותפים" אפשריים, הממשיכים את הדוגמא שהוצגה קודם לכן לגבי נעלי ריצה:

בלוג –  נניח שאתה אדם שאוהב ספורט, אוהב לרוץ ועוסק בזה לא מעט. אתה מקים לעצמך בלוג בנושא ריצה, מפרסם בו לאורך זמן תוכן מעניין, איכותי ועדכני, ויוצר לעצמך קהל גולשים שמעוניינים בתוכן שלך. התוכן הזה יכול להיות מורכב מפוסטים אישיים על חווית הריצה, שיתוף בתוצאות ובנתונים, המלצות על ציוד נלווה, ועוד. אם תוסיף לבלוג שלך פרסומות על נעלי ריצה, ואם הגולשים יקליקו על המודעה, יגיעו לאתר המסחר וירכשו את הנעליים – הרווחת את העמלה.

עמוד פייסבוק –  נניח שאתה אותו אדם שאוהב ספורט וריצה, אך במקום בלוג אתה מקים עמוד עסקי בפייסבוק שכולו מוקדש לסקירה של נעלי ריצה ממותגים שונים, שיתוף סרטונים  וכתבות, ועוד. אם באתר הזה יפורסמו סקירות איכותיות ומועילות בעיני הגולש, סביר שעם הזמן העמוד הזה יקנה לו שם כעמוד שחייבים לעבור דרכו לפני שקונים נעלי ריצה. וכך, אם תוסיף פרסומות לנעלי ריצה, או המלצות קנייה עם קישור לאתר היצרן, ואם הגולשים יקליקו על המודעה, יגיעו לאתר המסחר וירכשו את הנעליים – הרווחת את העמלה.

אפשר להרחיב כאן ולתת עוד לא מעט דוגמאות, אבל דומה שהקו המקשר בין הדוגמאות די ברור – משווק השותפים צריך לבנות לעצמו נוכחות אינטרנטית סמכותית כדי שקהל הגולשים הפוטנציאלי יגיע אליו, ולא למתחרים.

זה המקום להתעכב על שני המרכיבים המשמעותיים ביותר של המשפט הקודם, שבלעדיהם משווק שותפים לא יכול לשווק שום דבר  – נוכחות וסמכות:

נוכחות: ישות אינטרנטית כלשהי – זה יכול להיות אתר אינטרנט, בלוג, רשימת דיוור, ערוץ יוטיוב, דף פייסבוק, דף פינטרסט, ועוד ועוד.

סמכות: מה יגרום לגולש להגיע דווקא לאתר שלך ולא לאתר של המתחרים? למה הגולש סומך על המלצה שלך ולא של המתחרה? בגלל הסמכות שיצרת לעצמך, לאורך זמן. איך יוצרים סמכות? על ידי שילוב של גורמים רבים – תוכן איכותי, מוניטין, הוספת ערך ללקוח לאורך זמן, תדמית אמינה והוגנת, המלצות של ישויות סמכותיות אחרות, ועוד.

מעוניין ללמוד עוד על נוכחות וסמכות? – הצטרף לרשימת הדיוור שלנו וקבל טיפים ומאמרים בנושא אליך למייל

כאמור, אם אתה רוצה לדעת עוד על שיווק שותפים, קרא את שני הפוסטים הקודמים בנושא

למה כדאי ללמוד את תחום שיווק השותפים לפני שנכנסים אליו?

אם יצירת הכנסה פסיבית באינטרנט, ובפרט שיווק שותפים, היא תחום חדש עבורכם, חשוב שתדעו שמדובר באוקינוס בלתי נגמר של אפשרויות והזדמנויות (וגם קצת סיכונים). יש אינספור דרכים ושיטות להרויח כסף, וגם לא מעט שיטות להפסיד כסף. כמו כן, הטכנולוגיה מתעדכנת ומשתפרת כל הזמן: הרבה ממה שעובד היום, לא יעבוד מחר. אוקינוס כבר אמרתי, נכון?

יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת שלא הכל מותר. גם בעולם האינטרנטי החופשי לכאורה יש חוקים, כמו גם שליטים רבי עוצמה. קוראים להם גוגל, פייסבוק, יוטיוב, אמזון, ועוד. יש לא  מעט שיטות שתקראו עליהן, שיטות שלא מעט אנשים משתמשים בהן, שהן אינן חוקיות (כלומר – מנוגדות לחוקי מדינת ישראל ומדינות אחרות), או שאינן מקובלות על ענקי האינטרנט שציינתי קודם. ואני לא מדבר רק על דואר זבל (ספאם). יש המון סיפורים על משווקים או בעלי אתרים שיום בהיר אחד עפו מהמקום הראשון או השני בגוגל לתהומות הנשייה (עמודים שלוש ומטה…) – ולמה – כי הם פעלו בשיטה שסותרת את המדיניות של גוגל, וכי בחיים, בסופו של דבר, הפשע לא משתלם… מהלך כזה מצד גוגל גומר לכם את העסק. לכן, צריך לדעת מה מותר, מה אסור, ומה נמצא בתחום האפור.

שיווק שותפים הוא אוקינוס – רחב ידיים, עמוק, מרתק – אבל מי שלא יודע לשחות, שיישאר על החוף, או שייקח קורס שחייה.

איך אפשר ללמוד? כיום ישנן שתי אפשרויות:

1. השתתפות בקורס שיווק שותפים מוסדר.

2. לימוד עצמי באמצעות קריאת מאמרים וסרטונים.

עצתי והמלצתי החמה: השקיעו בקורס שיווק שותפים מסודר ומוסמך. למה זה עדיף על פני מאמרים וסרטונים? יש לכך כמה וכמה סיבות מצוינות:

מיקוד: ברשת קיימים מיליוני מאמרים וסרטונים בתחום ההכנסה הפסיבית באינטרנט, ובקלות רבה מאוד אפשר לטבוע בים המידע, בעיקר אם האנגלית שלכם אינה טובה מספיק. בקורס, לעומת זאת, עורכי הקורס עושים את הסינון בשבילך, ומגישים לך את מה שצריך באופן ישיר וממוקד. למיקוד הזה יש יתרונות רבים, אחד המרכזיים שבהם הוא חסכון גדול מאוד בזמן.

איכות התוכן: כידוע לכם, מה שניתן בתשלום הוא לרוב עדיף על פני מה שניתן בחינם… וזה נכון מאוד גם לעולם שיווק השותפים – משווקים ובלוגרים רבים משתפים מידע בחינם – בכתבות, סרטונים, וכו' – אבל בשביל הטיפים האמיתיים, השווים, שמכניסים כסף, תצטרכו לשלם – להצטרף לקורס.

אינטראקטיביות: בקורס שיווק שותפים אפשר לקבל טיפים יישומיים, לשאול שאלות ולהתייעץ. אפשר גם להכיר אנשים וליצור קשרים מועילים. כיום, מאוד נהוג שמערכת הקורס מקימה פורום או קבוצת תמיכה בפייסבוק, שמהווה מקור מידע נוסף למידע והתייעצות, וגם דוחפת אותך קדימה – תמיד יותר קל להתחיל עם עוד מישהו, מאשר לבד.

מחויבות: כולנו מכירים את זה – כשאתה משלם אתה מחויב יותר, ומחויבות היא דבר שצריך יותר מכל בתחילת הדרך, בין אם זו תחילתה של דיאטה, פעילות ספורטיבית או הקמת אתר נישה.

עדכניות: במקרים רבים מאוד, המאמרים/סרטונים אינם רלוונטיים, זאת כתוצאה משילוב של שתי סיבות –האחת, העולם האינטרנטי מתעדכן כל הזמן, ומה שנכון להיום לא בטוח שישרוד עד מחר (זה נכון בעיקר לגוגל, שמוציאים מדי פעם עדכונים לאלגוריתם שלהם, ובבת אחת זורקים עמודים מהעמוד הראשון לתהום השכחה, ולהיפך). השניה, מרבית הכותבים באתרים מתעצלים לעדכן את התוכן שלהם, וכך אתם עלולים למצוא את עצמכם קוראים מאמר מלפני שנתיים או שלוש על שיטה או טיפ או טריק שכבר מזמן חלף מן העולם או שהוחלף באחר, טוב ועדכני יותר.

שפה: לאלה מכם, ויש המונים כאלה, שהאנגלית שלהם אינה מספיק שוטפת ואינה מספק מהירה – למרבה הצער, אין היום באינטרנט די תוכן איכותי ומועיל בעברית (וזה אחד הדברים שאתר זה שואף מאוד לתקן). באנגלית יש אינסוף, אבל אם אתם קוראים אנגלית לאט זה ייקח לכם יובלות. לכן, קורס המועבר בעברית הופך את הלימוד לאפקטיבי יותר תוך חיסכון בזמן.

למה לעשות קורס שיווק שותפים

איזה קורסים קיימים כיום בשוק הישראלי?

ישנם כמה וכמה קורסים, המועברים על ידי משווקי שותפים מהותיקים והמצליחים בארץ. להלן רשימת הקורסים המובילים:

– עידו מאירון – "העתק-הדבק". קורס שיווק שותפים מהמוכרים בישראל. לחצו כאן לסקירה מקיפה יותר של "העתק-הדבק".

מעוניינים להירשם לקורסים של עידו מאירון? לחצו כאן

– עדי שקד – סקירה מפורטת תתווסף בהמשך.

מעוניינים להירשם לקורס של עדי שקד? לחצו כאן

– אדם טל – "הפושטק". סקירה מפורטת תתווסף בהמשך. למידע נוסף לחצו כאן

– צחי רוזנטל. סקירה מפורטת תתווסף בהמשך. למידע נוסף לחצו כאן

אם נושא המכירות באיביי או אמזון מעניין אתכם יותר – להלן רשימת הקורסים המובילים כיום בישראל:

– אסי צור – eBay PowerSeller. לסקירה מקיפה של הקורס לחצו כאן

– דמיאן מיכאלי ויעקב גוטמן – בסט סלר אקדמי. למידע נוסף לחצו כאן

– אורי לוי ואורי פירוז – SoSimple למידע נוסף לחצו כאן

קורסים ייעודיים לנושא אתרי נישה

כאמור, אתר נישה הוא אחת הפלטפורמות הנפוצות בעולם לשיווק שותפים. אתר נישה מהווה נכס אינטרנטי מניב לכל דבר ועניין, ומשווקי שותפים רבים בונים ומנהלים אתרי נישה כאמצעי עיקרי להכנסה פסיבית לאורך זמן.

נכון להיום, אין בארץ קורס ייעודי בעברית לנושא זה. בעולם, לעומת זאת, יש לא מעט.

המומלצים שלי:

  1. Wealthy Affiliates – תכנית מקיפה להקמת אתרי נישה.
  2. Human Proof Design – סדרה של שבעה סרטונים שמקיפה את תהליך הקמת אתר הנישה על כל שלביו, תוך התמקדות בתכנית השותפים של אמזון.
  3. Nichepursuits Project 3.0 – לא בדיוק קורס במובן הקונבנציונאלי של המילה, אבל יכול מאוד מאוז לעזור לכם. מדובר על פרויקט שבו מקים האתר (שהוא אחד המובילים בעולם בתחום) מלווה באופן אישי שלושה מתמחים שנבחרו בקפידה, בכל התהליך של בניית אתר נישה – מהשלב המוקדם ביותר ועד ההגעה להצלחה. מה שאתם מקבלים כאן בעצם זו תמונה מאוד מפורטת ומקיפה של שלושת התהליכים האלה, כולל תיעוד בכתב ובהקלטה של השיחות בין המתמחים למלווה שלהם, ומעקב צמוד אחד ההתקדמות והתוצאות. אני, באופן אישי, עוקב אחר אחד הפרויקטים האלה (של סמרה) ולומד מכך המון!

רוצה לדעת עוד על הכנסה פסיבית? – הצטרף לרשימת הדיוור שלנו וקבל את כל העדכונים אליך למייל

 

Share This: